Pasta al nero di seppia con pollo e pomodori secchi – Czarny makaron z kurczakiem i suszonymi pomidorami !

Cześć Globetrotterzy!

Czas na kolejny makaronowy przepis 🙂

Makarony kocham tak bardzo, że Adem postanowił kupić mi na zbliżające się urodziny maszynkę do robienia makaronu 😉

Dzisiaj postanowiłam podzielić się z Wami przepisem, którego wcale nie planowałam. Otworzyłam lodówkę, wyjęłam składniki i powstało właśnie to makaronowe danie.

Produkty:

  • paczka czarnego makaronu
  • pół paczki mrożonego szpinaku
  • 1 podwójna pierś z kurczaka (duża)
  • pół słoiczka suszonych pomidorów
  • 2 ząbki czosnku
  • pół szklanki śmietanki 30%
  • pół szklanki mleka
  • sól, oregano
  • płatki peperoncino (może być inna ostra papryka)

pasta2.jpg

Ząbki czosnku podsmażamy na oliwie z suszonych pomidorów (uważamy by ich nie spalić). Kurczaka kroimy na drobne kawałki i dodajemy do czosnku. Gdy kurczak lekko się przyrumieni dodajemy na patelnię mrożony szpinak. W międzyczasie kroimy suszone pomidory. Dodajemy je na patelnię gdy szpinakowa masa połączy się z kurczakiem.

Śmietankę łączymy razem z mlekiem – wlewamy do szpinaku i podgrzewamy na małym ogniu aż sos zgęstnieje. Doprawiamy solą, peperoncino i oregano.

DSC_0655_2

Makaron gotujemy w osolonej wodzie. Nie odcedzamy go – ląduje prosto na patelni. Sos mieszamy z makaronem i gotowe 🙂

DSC_0662_2.jpg

SMACZNEGO !

Redhead Globetrotter.

Dodaj komentarz